Kas ir personīgais zīmols, kāpēc par to jādomā gan uzņēmumiem, gan mums katram individuāli? Vai izpratne par sava zīmola izveidi var palīdzēt uzlabot darbinieku iesaistes rādītājus uzņēmumā, vai darbinieki var būs viedokļa līderi gan uzņēmumā, gan ārpus tā? Šajā epizodē klausies sarunu ar komunikācijas arhitekti un personīgā zīmola meistari Ilzi Rassu.
Uzņēmums vispirms sākas ar cilvēkiem. Tās ir attiecības, uzticēšanās, komunikācija un vienošanās. Veicamais darbs, misijas sajūta, entuziasms un arī atalgojums par padarīto darbu. Mums taču visiem gribas būt dzirdētiem, atpazīstamiem, redzamiem, atzitiem un darba devēji vēlas iesaistīturs un priecīgus darbiniekus. Organizācijas kontekstā, visu ir iespējams nokopēt, taču nav iespējams kultūru un attieksmi, tātad arī vidi, kurā darbinieki strādā. Kā panākt, ka cilvēki dara darbu, kas viņiem patīk, viņi ir saistīti ar šo uzņēmumu un saredz personīgu labumu no būšanas šādā darba vietā? Dažreiz šķiet, tā ir maģija - kas ir jāizdara, lai cilvēki justos labi?
Šodienas kontekstā mēs bieži runājam par dzīves un darba līdzsvaru, prasmi apvienot darba intereses ar privātajām interesēm. Taču, ja nu ir sanācis tā, ka tavs darbinieks patiešām mīl to, ko viņam ikdienā uztic darīt un viņš ir gatavs iet tālāk - runāt par savu darba vietu, pārstāvēt savu jomu vairāk, tālāk, plašāk, vienlaikus, kļūstot par viedokļa līderi un sabiedrībā atpazīstamu personību, taču, vēl joprojām Tava uzņēmuma darbinieku? Kā rīkoties? Vai ļaut viņam augt, jeb, tomēr nepalaist pārāk brīvi, jo viņš taču var arī aiziet?
Jau tagad uzņēmumi 63% no ārējai komunikācijai paredzētajiem līdzekļiem plāno izmantot sociālo tīklu komunikācijai, tieši ar infuenceru palīdzību, taču Edelmana uzticamības barometrs rāda, ka 53% no klientiem pasaulē, tieši darbiniekus uzskata kā labāko kanālu, kuri labāk par citiem sociālo tīklī līderiem, spēs stāstīt par uzņēmumu, produkciju un to cık patiesi vai nepatiesi ir stāsti par kompāniju un tur notiekošo. Darbinieki savā ikdienā facebook/Instagram platformas lieto biežāk kā darba epastu. Tādi lielie uzņēmumi kā H&M, Dell, MasterCard, Vodafone, Starbucks, domājot par sava zīmola atpazīstamību jau izmanto šo iespēju, uzrunāt savus darbiniekus, ļaut un mācīt viņiem veidot savu personīgo zīmolu, lietojot savu darba devēju kā platformu atpazīstamībai. Lai uzzinātu kas ir personīgais zīmols, kā to veidot, kāpēc šodien tas ir tik svarīgi, domājot par darbinieku piesaisti un kompānijas autentiskumu tirgū - šodien sarunā pie manis komunikācijas arhitekte, personīgā zīmola meistare Ilze Rassa
HR podkāsts top ar Cake HR atbalstu.
Mūzika: Adrian Walther (Remember Me), Bright (Love is all we need)